Projektová dokumentácia (dokumentácia na ponuku – DP) riešila zabezpečenie nebezpečného miesta v prejazdoch stredným deliacim pásom (SDP) pred portálmi tunela Sitina, v ktorých doteraz nebolo osadené žiadne zvodidlo (osadené iba vodiace dosky). Navrhované riešenie muselo zabezpečiť požadovanú minimálnu úroveň zachytenia H2 a možnosť operatívneho otvorenia prejazdu streným deliacim pásom pre presmerovanie dopravy.
K tomuto účelu je navrhnuté osadenie oceľového otváracieho zvodidla, ktoré sa vložilo do bariéry z betónového prefabrikovaného zvodidla. Nakoľko v súčasnosti jestvuje na Slovensku len jediný takýto výrobok, ktorý spĺňa všetky zákonné a normové požiadavky pre osadenie na cestách, bolo navrhnuté otváracie oceľové zvodidlo S-A-B s dĺžkou otváracej časti 43,40 m.
Súčasťou stavby bolo aj napravenie chybne zrealizovaných detailov v priestoroch obidvoch portálov tunela Sitina, ktoré predstavovalo predovšetkým nové napojenie oceľových zvodidiel na betónové zvodidlá a odstránenie krátkych bariér z betónových zvodidiel. Úpravy zvodidiel si vyžiadali aj návrh a realizáciu nového trvalého dopravného značenia.
V prípade osadenia oceľového otváracieho zvodidla sa jednalo o prvú inštaláciu takéhoto zvodidla do prejazdu stredným deliacim pásom diaľnice na Slovensku.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s.
Sates, a. s.
RENA NOVA, s.r.o.
10/2012
Dĺžka nových betónových zvodidiel:
Dĺžka oceľových otváracích zvodidiel:
212,0 m
2 x 56,65 = 113,3 m
Rýchlostná cesta R3 je z celoslovenského hľadiska významnou…
Zistit viacCieľom PPP projektu Diaľnice D4 a Rýchlostnej cesty…
Zistit viac